10 daagse dagbehandeling Den Ilp

In aanvulling op de individuele trajecten bieden we ook groepsbehandelingen aan die gedurende de behandeling gevolgd kunnen worden in aanvulling op het individuele traject.

Dagbehandeling

Soms is er meer nodig dan een wekelijkse individuele sessie om echt tot verandering te komen.
De dagbehandeling biedt een intensievere vorm van therapie, waarin je gedurende meerdere dagen werkt aan herstel, inzicht en emotionele veerkracht.

Deze vorm van behandeling is bedoeld voor cliënten die merken dat hun klachten of patronen diep verankerd zijn, of voor wie eerdere therapie onvoldoende resultaat heeft opgeleverd.

Hoe het programma eruit ziet

De dagbehandeling vindt plaats op onze locatie in Den Ilp, in een kleine groep van maximaal 8 deelnemers.

We combineren groepssessies, individuele gesprekken en interventies via het e-health platform (Therapieland).

De focus ligt op thema’s als hechting, grenzen, rouw, innerlijke criticus, traumabinding, overlevingsstrategieën, parentificatie, zelfliefde en gezonde relaties.

Lotgenotencontact , educatie, het ontwikkelen van emotioneel  bewustzijn en reflectie op groepsdynamiek zijn onderdeel van het therapeutische groepsproces.

dagbehandeling codepedentie experts
Bloemen

Wat kun je verwachten

  • Een gestructureerd programma verspreid over 10 dagdelen verspreid over 10 weken

  • Dagdeel per week van 10:00 tot 17:00 uur

  • Begeleiding in groepsvorm, met ruimte voor individueel werk

  • Interventies zoals CGT, motiverende gespreksvoering, ervaringsgerichte en lichaamsgerichte oefeningen

  • Regelmatige evaluaties om voortgang en aansluiting te bewaken

Alleen ga je sneller samen kom je verder.

iss_6117_01791

Voor wie is dagbehandeling geschikt?

De dagbehandeling is bedoeld voor volwassenen die merken dat ze steeds opnieuw vastlopen in zichzelf of in relaties.
Vaak hangen deze patronen samen met diepgewortelde thema’s als hechting, zelfbeeld, loyaliteit of persoonlijkheidskenmerken.
De behandeling is passend wanneer klachten niet op zichzelf staan, maar geworteld zijn in eerdere ervaringen van emotionele belasting of het overmatig zorgen voor anderen.

Klanttevredenheid

Anoeschka

De transformatie retreat op Ibiza was fantastisch! Van te voren had ik best wat weerstand en vond het spannend om te gaan maar ik had het voor geen goud willen missen. Aan alles is gedacht, van het welkom, de opbouw gedurende de week tot het afscheid. Ik ben al 17 jaar bezig met zelfontwikkeling en toch waren de oefeningen verrassend en nieuw voor mij. Ik heb weer zoveel nieuwe dingen geleerd. De ademsessies waren elke keer weer magisch, mede door de geweldige begeleiding, ik ben daardoor echt door een transformatie gegaan. Ik heb het retreat samen met mijn man gedaan en dat heeft ons dichter bij elkaar gebracht, ik zou dit ieder koppel aanraden! Het hoogtepunt was de cacaoceremonie ademsessie met afsluiting dansen, mijn hart was volledig open, ik zal het nooit vergeten! En dan niet te vergeten de fantastische plek waar we verbleven en het heerlijke eten elke dag! Dankjewel lieve Claudia en het geweldige team, dit was voor mij onvergetelijk! ❤️ Liefs Anoeschka

Ik had al zoveel gedaan!

"Ik wil toch nogmaals zeggen dat ik via het traject bij jou voor het eerst echt verandering bemerk. In zelfliefde. En daarmee verandert mijn verhouding tot het leven en tot de mensen om me heen ook ten goede! En ik had al zoveel gedaan, schematherapie, PRI." Liefs Anna

Vandaag de dag leid ik een positief en overwegend gelukkig leven

Onlangs ben ik 4 weken in behandeling geweest bij Smith&Jones vanwege mijn verslaving aan cocaïne en benzodiazepinen. Mijn behandelaar was Claudia Krumme. De behandeling bestond o.m. uit therapiegroepen, lezingen en 1-op-1 gesprekken. Claudia en ik hadden wekelijks 1-op-1 gesprekken waar we mijn verslaving maar ook onderliggende zaken besproken zoals mijn lage gevoel van eigenwaarde en gebrek aan zelfvertrouwen. We hebben ook gesproken over mijn eetverslaving, welke ook onder mijn middelenverslaving bleek te liggen. We hebben gewerkt met een behandelplan met doelen gericht op o.m. het abstinent blijven van middelen, het vergroten van zelfvertrouwen en werken aan een positief zelfbeeld. Ik voelde me in onze 1-op-1 gesprekken begrepen door Claudia en kon haar daardoor in vertrouwen nemen. Deze 1-op-1 gesprekken zijn waardevol geweest voor mijn persoonlijk herstel. Verder bestond de behandeling uit therapiegroepen welke mede door Claudia werden gefaciliteerd. Deze groepen zijn vooral waardevol geweest omdat ik veel herkenning en kracht haalde uit de verhalen van mijn groeps- en lotgenoten. Daarnaast kregen we regelmatig lezingen over verslaving- en herstel gerelateerde onderwerpen, onder andere ook gegeven door Claudia. Door deze lezingen heb ik veel kennis op kunnen doen over verslaving en herstel waardoor ik meer inzicht kreeg ik mezelf en mijn situatie. In de derde week van mijn behandeling heeft er een systeemgesprek plaatsgevonden met mijn ouders. Claudia heeft dit gesprek, samen met een andere behandelaar, geleid. In dit gesprek hebben zowel mijn ouders als ikzelf de ruimte gekregen om onze gedachten en gevoelens te uiten. De behandelaren namen hierbij een onpartijdige en objectieve rol aan. Ik voelde me hierdoor gehoord en begrepen en mijn ouders ook, zoals ik later van ze hoorde. Dit gesprek heeft bijgedragen aan een beter wederzijds begrip tussen mij en mijn ouders en heeft de basis gelegd om onze relatie weer op te bouwen. Momenteel ben ik bijna 9 jaar in herstel en clean van alle middelen. Vandaag de dag leid ik een positief en overwegend gelukkig leven. Ik ervaar meer en meer rust, zelfvertrouwen en stabiliteit. De behandeling bij Smith&Jones en de begeleiding daarin van Claudia, hebben de basis voor mijn herstel gelegd, ik heb hier de ‘tools’ gekregen waarop ik mijn verdere leven heb kunnen bouwen. Liefs, Marsha

Tine

Dank je zeer inspirerend webinar, heb je challenge al eerder gevolgd en je boek besteld....heel veel dank mooi mens ben je! Liefs, Tine

Marit

Ik kan uren naar je luisteren! Dank je wel.

Direct de vinger op de zere plek

Ik ben zeer tevreden over de behandeling bij CCC. Het intake gesprek verliep prettig. Er werd direct de vinger op de zere plek gelegd en overlegd welke behandeling mij het best zou kunnen ondersteunen. Ik voelde me erg op mijn gemak en gehoord. Daarnaast waren er geen wachtlijsten en kon de behandeling snel starten. Heel prettig. De psycholoog die mij heeft ondersteunt (Niels) was een heel fijn, professioneel en warm persoon. Hij luisterde goed en confronteerde mij op een liefdevolle manier als ik een blinde vlek had. Daarnaast was het contact met de administratie zeer klantvriendelijk en altijd bereid om met mij mee te denken. Ik zal CCC dan ook zeker aan anderen aanbevelen.                                                                                        Maartje

Fien

Wat een fantastisch boek! Zeer dankbaar met de aanschaf. Enorm herkenbaar allemaal en geeft veel helder inzicht in je manier van doen en denken. Heb hem nog niet helemaal uit maar duurt niet lang meer want het is zeer verhelderend en helpend om bijv angstgedachten te mogen loslaten. De openheid van Claudia aan het begin over haar eigen verleden raakte mij ook. Heel dapper en ik ben blij dat het boek extra bevestigt dat ik ook ver ben in mijn herstelproces:) Onwijze dank Claudia voor dit superboek! Groetjes, Fien

‘ Ervaring event ‘

De dag was heel leerzaam en helend. Zelfliefde is de sleutel tot geluk. Groetjes, Mila

Hennie

Eindelijk een duidelijk en compleet boek, ik las het in één ruk uit en heb nog noot zoveel aantekeningen gemaakt. Herkenning, erkenning, veel aha's en ook confrontatie. Claudia, je noemt de dingen gewoon zoals ze zijn en neemt geen blad voor de mond. Dankzij dit boek heb ik eindelijk inzicht gekregen in mijn relaties en ben ik dit intussen verder aan het uitspitten bij een psychologe. Dankjewel! Groetjes, Hennie

Na 7 weken voel ik me sterker en dichter bij mezelf

Claudia voor jou een heel groot compliment voor de opbouw en inhoud van de online training. Ben inmiddels bij week 8 en maak er elke week ruim tijd voor vrij om er mee aan de slag te gaan. Schrijf heel veel met mijn innerlijk kind, voel me daar prettig bij en het helpt om onrust van me af te schrijven. Het resultaat na 7 weken training is dat ik me veel sterker voel en veel dichter bij mezelf kom. 6 van de 7 dagen voel ik me goed en sterk en soms een dagje wat minder maar totaal niet meer te vergelijken met 7 weken geleden. De controledrang is veel minder geworden, en al vind ik het soms lastig, ik geef er niet meer aan toe. Heb mezelf een “pieker kwartiertje” per dag gegeven om nog na te mogen denken over mijn ex. Wat 7 weken geleden de hele dag in mijn hoofd zat heb ik nu teruggebracht naar een kwartier en sommige dagen wat langer. Ben soms wel bang voor een terugval maar laat het allemaal maar gebeuren. Geniet nu vooral van het “vrije gevoel” en weet dat het allemaal goed gaat komen. Nogmaals bedankt! Hilde